Če mislite, da večina ljudi spi kakovostno in mirno, se motite. Težava s spanjem je namreč neredek pojav, s katerim se najpogosteje soočajo osebe po 65. letu. V tem obdobju slabo spi vsak četrti moški in skoraj vsaka druga ženska.

A pomen dobrega spanja je izjemno velik, zato je treba v primeru nekakovostnega spanja primerno ukrepati. Spanje ima namreč obnovitveno vlogo. Če dobro spite, potem se zjutraj zbudite popolnoma spočiti in zadovoljni. To je eden od glavnih pogojev za kakovostno življenje. Spanje pa je ne nazadnje izjemno pomembno tudi za delitev celic, rast organizma, oblikovanje spomina ter vzdrževanje telesne temperature.


Zakaj danes spimo drugače kot nekoč?

Ljudje so bili nekoč, ko še niso poznali in uporabljali elektrike, izpostavljeni popolni dnevni svetlobi ter temnim nočem. Posledično je bil tudi njihov način spanja popolnoma drugačen. Ko je tema na primer trajala 12 ur, so spali vsaj 10 ur. Navade ljudi pri spanju pa so se bistveno spremenile s pojavom elektrike, in sicer ob koncu 19. stoletja. Od tistega časa dalje so tudi noči bistveno svetlejše. Ponekod je na primer ulična razsvetljava prižgana vso noč.

Če ves dan sedite za računalnikom ali uporabljate pametni telefon, vam svetloba teh naprav v možgane pošilja signal, da še ni noč, čeprav je morda zunaj že trda tema. S tem pa pogosto povsem nevede motimo naravni fiziološki prehod iz dneva v noč. Ker smo ponoči izpostavljeni umetni svetlobi, to izjemno neugodno vpliva na naš cirkadiani ritem. Še toliko slabše pa je, ker smo na splošno premalo izpostavljeni naravni svetlobi. Kar nekaj med vami vas je, ki ste dnevno zaprti v delovne prostore, ki premorejo le malo dnevne svetlobe.


Učinki različnih vrst svetlob

Svetloba se loči na več vrst. Sončna svetloba na primer je značilna po svojih modrih, a kratkih valovnih dolžinah. Na nas dobro vpliva zlasti zjutraj, ko se zbudimo. Če bi bili isti vrsti svetlobe izpostavljeni zvečer ali ponoči, bi to imelo na nas zelo slabe učinke. Imeli bi namreč ves čas občutek, da je še dan. Svetloba takšne vrste vpliva na znižanje melatonina ponoči.

In iz česa v resnici še seva modra svetloba, pa se tega niti ne zavedamo prav dobro? Modri svetlobi smo izpostavljeni tudi v neposredni bližini računalnikov ter drugih podobnih sodobnih naprav. Vsebujejo namreč CFL luči, ki oddajajo takšno vrsto svetlobe. Če naprave uporabljate zvečer oziroma ponoči, vaše telo v resnici ne bo zaznavalo noči, saj mu tovrstna svetloba sporoča signale za budnost. Posledično veliko težje zaspimo, tudi sam spanec je slabo kakovosten in ne nazadnje lahko celo huje zbolimo.


Eden od nasvetov za bolj kakovostno spanje je, da se poskusite nekaj ur pred spanjem odpovedati vsem napravam, ki oddajajo modro svetlobo. A ker je to za nekatere med vami skorajda nemogoče, je treba rešitve iskati nekje drugje.


Zatemnjene daljše valovne dolžine rdeče in rumene svetlobe

Po drugi strani pa imajo na primer zatemnjene daljše valovne dolžine rdeče in rumene svetlobe lahko veliko manjši vpliv na kakovost spanja oziroma na občutek o tem, kdaj je dan in kdaj je noč. Takšna vrsta svetlobe je na primer značilna za svečo, kamin in nekatere stare žarnice. Vse našteto je za telo veliko prijaznejše. Pred spanjem se lahko zato umirite v bližini prave svetlobe, na primer ob kaminu ali pa si za nekaj časa prižgite svečko, po možnosti z vonjem, ki naj prav tako dobro pomirja.

Da pa je vaš spanec lahko udoben in kakovosten, ima poleg svetlobe velik vpliv tudi sama oprema vaše spalnice. Udobna postelja, vzmetnica, vzglavnik, sveža posteljnina ... pri tem vam seveda lahko pomagamo tudi mi :).

V primeru, da želite pomoč pri izbiri najbolj ustreznega pohištva za spalnice, nas kontaktirajte preko kontaktnega obrazca, e-maila info@salonpohistva.si ali telefona 01 5005 194 in z veseljem vam bomo pomagali. 

Skupaj z vami ustvarjamo dom.